Sedem zlatých pravidiel pre vaše online nakupovanie

Nie je vždy ľahké zorientovať sa v mori internetových obchodov. Obrovské množstvo reklám a na všetkých ponúkajú zľavy. Ako sa má obyčajný človek v tej spleti zliav a lákavých ponúk zorientovať? Tu je sedem rád a tipov pre vás.

1. Poznajte svoj obchod
Zákazník by pred zakúpením tovaru mal zhromaždiť dostatočné množstvo informácií o predajcovi prostredníctvom tretích strán a priateľov, mejores planchas de pelo. Je lepšie získať rady a odporúčania o dôveryhodných stránkach a od tretích strán. Online zákazník musí zhromaždiť dostatok informácií o spoločnosti stojacej za obchodom a jej pozadí, aby sa vyhol prípadnému podvodu.

2. Reálna existencia dodávateľov
Je len na zákazníkovi posúdiť, či má obchodník dobrú obchodnú pozíciu na trhu a dokáže tovar alebo službu dodať. V množstve obchodov online sa žiaľ nájde niekoľko takých, ktorí po zhromaždení osobných informácií a údajov z kreditných kariet zmiznú. Existuje tiež veľa dobrých predajcov online, ktorí nemajú fyzickú adresu vo vašej krajine a tak sa to ťažšie overuje. Je dôležité skontrolovať, či existujú správne kontaktné údaje vrátane poštovej adresy a telefónneho čísla, aby zákazníci mohli kontaktovať, ak sa vyskytnú nejaké otázky. Využite moderné technológie. Vďaka Google Streetview si adresu môžete pozrieť a uvidíte, či je na adrese obchod, kancelária, sklad, alebo je adresa niekde v poli. V horšom prípade nemusí existovať vôbec.

3. Pozor na skryté náklady
Cena, ktorú vidíte na prvý pohľad môže byť poľahky navýšená o rôzne skryté náklady. Nemusí ísť len o poštovné alebo balné, ale aj o poplatok za platbu kartou, alebo DPH, ktorú obchod neuvedie, aby cena vyzerala nižšie. Nezabudnite však ani na clo, ktoré môže tovar zo zámoria riadne predražiť. Niekedy môže byť konečná cena produktu zakúpeného cez internet drahšia ako produkt dostupný v miestnom fyzickom obchode. Zákazník by mal analyzovať a zistiť skryté náklady pred nákupom tovaru cez internet.

4. Nakupujte len na stránkach s dobrou reputáciou
Odporúča sa nakupovať prostredníctvom renomovaných tretích stránok na nakupovanie online. Stránky po analýze bonity obchodníka ich uvádzajú na webových stránkach.

5. Poznajte nákupný proces
Zákazník by si mal zvyknúť na nákupné procesy obchodníkov. Metodológia procesu nákupu online sa môže líšiť od obchodníka po obchodníka. Je lepšie poznať proces nákupu online pred zakúpením produktu alebo služby, obzvlášť aby ste sa čo najviac dozvedeli o tom, kedy tovar dostanete a kedy zaň musíte zaplatiť.

6. Používajte len zabezpečené transakcie
Je dobré sa zaoberať online obchodníkmi, ktorí používajú zabezpečený on-line transakčný systém pokiaľ ide najmä o používanie kreditných kariet. Je lepšie overiť, či obchodník je dôveryhodný na odhalenie osobných a finančných informácií pred odoslaním údajov o kreditnej karte. Údaje o kreditnej karte by sa nemali uvádzať v elektronickej pošte, pretože nie sú zabezpečeným prostriedkom prenosu informácií a môžu sa ľahko kopírovať pre ďalšie – neoprávnené použitie.

7. Uistite sa, že je použitá šifrovacia technológia
Zákazníci sa musia presvedčiť, či sú na „zabezpečenej“ stránke pred poskytnutím podrobností týkajúcich sa mena, adresy alebo kreditnej karty. Je nevyhnutné hľadať zámok alebo kľúčový symbol, ktorý sa zvyčajne nachádza v prehliadači pri adrese alebo niekde inde na obrazovke. Na zabezpečenom mieste sa informácie skopírujú do kódu a sú šifrované pred odoslaním cez internet a uložia sa do zabezpečenej databázy. Je dôležité pozrieť sa na zaškrtávacie políčko na stránkach a urobiť si možnosť zverejnenia osobných údajov. Zákazník sa musí ubezpečiť, že sa využívajú šifrovacie technológie ako SSL, lebo len tak zabránia prístupu k údajom tretím stranám. Chráňte vaše súkromie!