Peugeot

Spoločnosť Peugeot vyrába rad fantastických vozidiel šetrných k vodičom od začiatku svojej automobilovej divízie. História spoločnosti Peugeot sa začala, keď spoločnosť bola založená pred viac ako 200 rokmi, v roku 1810 ako spoločnosť na mletie kávy. Podnikanie prebiehalo hladko už niekoľko desaťročí až do roku 1830, kedy posunula svoju pozornosť na výrobu bicyklov.

O desaťročia neskôr predstavil Armand Peugeot slávny prvý bicykel, ktorý čoskoro získal veľkú popularitu a obchod s bicyklami kvitol. Avšak v 80. rokoch 19. storočia sa zdalo, že Armand má záujem začať vyrábať parné vozíky. Po stretnutí s Gottliebom Daimlerom a niekoľkými ďalšími automobilovými géniami v histórii bol presvedčený o životaschopnosti tohto nápadu.

Preto sa v roku 1882 Peugeot presunul na výrobu automobilov a v roku 1889 s pomocou dizajnéra predstavil prvý automobil Peugeot, trojkolesový parný pohon. Napájanie parou však bolo ťažké a vyžadovalo dlhé zahriatie. Preto bol Armand nútený pracovať na niečom inom a v roku 1890 predstavil prvý voz poháňaný naftou.

Vozidlo dostalo názov „Typ 2“ a bolo vybavené motorom Daimler. Peugeot dostatočne rýchlo predstavil typ 12 condizionatore portatile, ktorý bol prvým vozidlom, ktorý používal pneumatiky namiesto pneumatických kolies. V priebehu rokov sa vo vozidlách značky Peugeot uskutočnili mnohé inovácie. Napríklad, typ 36 už mal volant a motor bol umiestnený vpredu v type 48.

V roku 1900 Peugeot začal vyrábať motocykle a vyrábal polovicu takýchto vozidiel vo Francúzsku. O pár rokov neskôr sa Peugeot stal obľúbeným menom v pretekoch. V roku 1913 Peugeot získal víťazstvo na Indianapolis Motor Speedway a o dva roky neskôr vyhral francúzsku veľkú cenu. V dôsledku blížiacej sa vojny však spoločnosť Peugeot bola nútená zastaviť výrobu pretekárskych a osobných automobilov a začala vyrábať vojenské vozidlá a strelné zbrane. Napriek tomu v roku 1919 spoločnosť Peugeot obnovila výrobu automobilov.

Na začiatku nového desaťročia minulého storočia spoločnosť Peugeot predstavila model 402 BL, ktorý bol prvým kabrioletom s vťahovateľnou strechou. Ďalšie modely Peugeot prešli značnými zmenami v štýle a ponúkli moderný vzhľad v porovnaní s inými vozidlami vyrábanými spoločnosťami v tom čase. V roku 1941 spoločnosť Peugeot predstavila malý elektrický automobil, avšak v dôsledku druhej svetovej vojny bola spoločnosť nútená opäť zastaviť výrobu automobilov. Pravidelná výroba začala opäť v polovici roku 1946 so zavedením modelu Peugeot 203.

V roku 1974 zakúpil Peugeot 30% akcií spoločnosti Citroën. Ku koncu sedemdesiatych rokov Peugeot prebral aj značku Maserati, ale neskôr ju predal. V 80. rokoch sa spoločnosti Peugeot podarilo spustiť početné úspešné vozidlá. V deväťdesiatych rokoch začal Peugeot v Spojených štátoch a v Kanade zažívať problémy s predajom. V roku 2000 výrazne klesol predaj spoločnosti.

Peugeot vytvoril spoločný podnik s Dongfeng Motors v snahe oživiť spoločnosť. Bez ohľadu na problémy je spoločnosť stále je jedným z najväčších výrobcov automobilov s ročnou produkciou 1 739 000 áut. Spoločnosť má okrem toho tri rôzne dcérske spoločnosti. Ako zaujímavosť ponúkame informáciu, že futbalový klub Sochaux je už roky sponzorovaný spoločnosťou Peugeot. Je zaujímavé, že klub bol založený členom rodiny Peugeot. Spoločnosť Peugeot taktiež poskytuje motory pre tímy Formuly 1. Taktiež je známa pre svoj inovatívny dizajn, vďaka ktorému získala mnoho medzinárodných ocenení či certifikátov bezpečnosti.