Obchody, ktoré sú otvorené 24 hodín denne

Dynamika marketingu sa neustále mení v priebehu rokov. Túžby zákazníkov sú hlavným záujmom pre mnoho obchodov. Niektoré tak upravili svoju dostupnosť až na 24 hodín denne a 7 dní v týždni.

Ukázalo sa, že v priebehu času sa marketingové trendy menia proporcionálne. V súčasnosti sú ľudia takí zaneprázdnení, že sotva nájdu čas na vyzdvihnutie vecí z obchodov v rámci bežných otváracích hodín, a práve preto dnes 24-hodinové obchody zohrávajú kľúčovú úlohu. Dôvodov na vznik týchto obchodov je veľa. Prvým a najdôležitejším je zamestnanie. Dlhá pracovná doba znamená pracovnú vyťaženosť pre zamestnancov a menej času na nakupovanie. Druhým dôvodom je fakt, že čerpacie stanice, ktoré sú otvorené 24 hodín denne a 7 dní v týždni majú predsa len menší výber a veľkosť sortimentu je obmedzená – griglia elettrica.

Ak to chceme zhrnúť, musíme zdôrazniť, že obchody, ktoré sú otvorené non-stop uľahčujú život spotrebiteľa a tiež pridávajú k hodnote spoločnosti a jej predaju. Niektorí ľudia si myslia, že je to potrebné a niektorí nie. Osobne si myslím, že tieto obchody nie sú také dôležité, pokiaľ nie sú pre extrémne núdzové situácie. Veľa zákazníkov uprednostňuje kúpiť svoje veci z takýchto obchodov, pretože sa domnievajú, že tieto obchody majú viac výhod ako obchody, ktoré majú skrátenú otváraciu dobu. Tieto obchody im dávajú dostatok času na nakupovanie bez toho, aby sa museli ponáhľať kvôli zatváraniu. Navyše, ľudia môžu kedykoľvek navštevovať tieto obchody.

Pre pracovníkov takýchto obchodov tiež existujú výhody, ale aj nevýhody. Jednou z týchto výhod je, že si zarobia vyššie platy za dlhšiu prácu počas dňa. Nevýhodou môže byť práca na smeny, ktoré zahŕňajú aj smeny počas noci a striedanie dennej, poobednej a nočnej smeny niekoľkokrát počas mesiaca.

Pokiaľ ide o dôležitosť, nie je nutné mať obchody otvorené 24 hodín denne, pokiaľ to nie je z niektorých extrémne naliehavých dôvodov. Takýmto príkladom sú napríklad lekárne, ktoré skutočne môžu pomôcť, keď sa niekto zraní o polnoci alebo si niekto urgentne potrebuje kúpiť lieky v neskorých večerných alebo skorých ranných hodinách.

V súčasnosti niektoré obchody majú otvorené 24 hodín a 7 dní v týždni, aby získali väčší zisk. Niektorí ľudia si myslia, že je to dobrý nápad, iným sa to nepáči. Podľa názoru zákazníkov je pre nich nesmiernou výhodou, ak je obchod otvorený dvadsaťštyri hodín denne. Na druhej strane, z pohľadu obchodníkov, je to veľká nevýhoda pre pracovníkov v obchode, pretože pracujú dlhšie, čo vedie k stresu a úzkosti. Navyše nebudú mať veľa zákazníkov, čo má za následok vyššie využívanie elektrickej energie. Netreba sa teda nechať zlákať týmto trendom, ak je to neziskové, pretože môžete na to v konečnom dôsledku sám doplatiť ako vlastník obchodu. Navyše, niekedy stačí ak sa len predĺžia otváracie hodiny do polnoci, pretože zriedkaktorý zákazníci nakupujú po polnocí v bežný pracovný deň. Ľudia spia v noci a nikto by nešiel na nákup. Ale aj proti takémuto predĺženiu otváracích hodín sa búria zamestnanci, pretože to pre nich znamená dlhšie šichty, viac prepracovanosti a viac zákazníkov, ktorých treba obslúžiť v ešte dlhšom časovom intervale. Veď spomeňte si na to, že niektorí politici chcú obchody skôr zatvárať a nie to ich ešte nechať dlhšie otvorené.