Nakupovanie cez internet pre začiatočníkov

Nakupovanie cez internet je dnes veľmi populárne a obľúbené. Stále sa však nájdu jednotlivci, ktorí tento spôsob nákupu radšej obchádzajú. Medzi hlavné výhody internetového nakupovania patrí rýchlosť, pohodlnosť a nižšie ceny. Nevýhodou je, že zákazník si nemôže tovar vyskúšať, pri menších objednávkach sa platí poštovné a dodanie tovaru môže niekedy trvať aj mesiac. Najväčším rizikom sú falošné e-shopy a podvodníci, ktorí sa snažia od kupujúcich vylákať peniaze. Ide často o dodanie tovaru, ktorý nezodpovedá popisu, je bezcenný, alebo k dodaniu tovaru ani nedôjde. Aby sa zákazník takýmto praktikám vyhol, je potrebné, aby poznal svoje práva a základné pravidlá nákupu cez internet.Na začiatku každého nákupu si overte samotného predajcu. Skontrolujte si, či je predávajúci zapísaný v obchodnom alebo živnostenskom registri a aká je jeho podnikateľská história. Overte si adresu firmy a pozrite si hodnotenia iných zákazníkov. Pozorne si prečítajte všeobecné obchodné podmienky (všeobecné obchodné podmienky musia vychádzať z platnej legislatívy a predajca si ich nemôže svojvoľne prispôsobovať). Nakupujte len v overených a spoľahlivých internetových obchod a nedajte sa zlákať príliš nízkou cenou. Ak nakupujete v internetovom obchode prvýkrát, alebo ak ide o tovar vyššej hodnoty, radšej si zvoľte možnosť platby pri prevzatí. Pozrite si aj výšku poštovného a balného, prípadne iné poplatky, ktoré obchod účtuje. Stretnúť sa môžete aj s možnosťou poistenia zásielky.

Ak hľadáte konkrétny produkt a chcete si porovnať jeho parametre, cenu alebo dostupnosť, odporúčame využiť porovnávací portál, cez ktorý si môžete vyhľadať konkrétny produkt a rýchlo získať informácie, ktoré potrebujete (najznámejší porovnávací portál na Slovensku je Heureka.sk). Súčasťou týchto portálov sú aj recenzie kupujúcich a ich spokojnosť s konkrétnym produktom ale aj samotným internetovým obchodom.

Vrátenie tovaru

Zákazník má právo vrátiť tovar zakúpený cez internet do 14 kalendárnych dní (ak posledný deň pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predĺži do najbližšieho pracovného dňa, tagliasiepi a batteria). Lehota na vrátenie začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Pri vrátení tovaru musí kupujúci počítať s nákladmi na dopravu. Veľký internetový predajcovia často ponúkajú dlhšiu lehotu na vrátenie tovaru a niektorí aj možnosť bezplatného vrátenia. Presný postup vrátenia tovaru definujú všeobecné obchodné podmienky, ktoré musia byť zverejnené na stránke predajcu. Dôležité je zapamätať si, že vrátiť sa dá len nepoužitý tovar.

Záruka

Na tovar kúpený cez internet platí rovnaká záruka ako pri nákupe v kamennej predajni. Pre väčšinu tovarov je to štandardná dvojročná záruka. Internetový obchod musí mať zverejnený reklamačný poriadok upravujúci podmienky reklamácie a záruky. Je veľmi dôležité si tieto podmienky prečítať ešte pred samotou kúpou. Vo všeobecnosti platí, že reklamácia musí byť vybavená do 30 dní (ak sa tak nestane, kupujúci má právo na vrátenie kúpnej ceny tovaru), reklamovaný tovar nemusí byť v pôvodnom obale a záruka začína plynúť až prevzatím tovaru.

Typy ako ušetriť

Členstvo v internetovom obchode, prvý nákup alebo registrácia na odoberanie newslettera sú možnosti ako ušetriť – tagliabordi a batteria prezzi. Ako registrovaný člen môžete získať dodatočné zľavy na nákup, poštovné zadarmo alebo iné špeciálne akcie. Niektoré obchody ponúkajú zľavu na prvý nákup, v iných získate za každý nákup body a čím viac ich nazbierate, tým je vaša zľava vyššia. Zľavu môžete získať aj za zdieľanie na sociálnych sieťach.

Obchody, ktoré sú otvorené 24 hodín denne

Dynamika marketingu sa neustále mení v priebehu rokov. Túžby zákazníkov sú hlavným záujmom pre mnoho obchodov. Niektoré tak upravili svoju dostupnosť až na 24 hodín denne a 7 dní v týždni.

Ukázalo sa, že v priebehu času sa marketingové trendy menia proporcionálne. V súčasnosti sú ľudia takí zaneprázdnení, že sotva nájdu čas na vyzdvihnutie vecí z obchodov v rámci bežných otváracích hodín, a práve preto dnes 24-hodinové obchody zohrávajú kľúčovú úlohu. Dôvodov na vznik týchto obchodov je veľa. Prvým a najdôležitejším je zamestnanie. Dlhá pracovná doba znamená pracovnú vyťaženosť pre zamestnancov a menej času na nakupovanie. Druhým dôvodom je fakt, že čerpacie stanice, ktoré sú otvorené 24 hodín denne a 7 dní v týždni majú predsa len menší výber a veľkosť sortimentu je obmedzená – griglia elettrica.

Ak to chceme zhrnúť, musíme zdôrazniť, že obchody, ktoré sú otvorené non-stop uľahčujú život spotrebiteľa a tiež pridávajú k hodnote spoločnosti a jej predaju. Niektorí ľudia si myslia, že je to potrebné a niektorí nie. Osobne si myslím, že tieto obchody nie sú také dôležité, pokiaľ nie sú pre extrémne núdzové situácie. Veľa zákazníkov uprednostňuje kúpiť svoje veci z takýchto obchodov, pretože sa domnievajú, že tieto obchody majú viac výhod ako obchody, ktoré majú skrátenú otváraciu dobu. Tieto obchody im dávajú dostatok času na nakupovanie bez toho, aby sa museli ponáhľať kvôli zatváraniu. Navyše, ľudia môžu kedykoľvek navštevovať tieto obchody.

Pre pracovníkov takýchto obchodov tiež existujú výhody, ale aj nevýhody. Jednou z týchto výhod je, že si zarobia vyššie platy za dlhšiu prácu počas dňa. Nevýhodou môže byť práca na smeny, ktoré zahŕňajú aj smeny počas noci a striedanie dennej, poobednej a nočnej smeny niekoľkokrát počas mesiaca.

Pokiaľ ide o dôležitosť, nie je nutné mať obchody otvorené 24 hodín denne, pokiaľ to nie je z niektorých extrémne naliehavých dôvodov. Takýmto príkladom sú napríklad lekárne, ktoré skutočne môžu pomôcť, keď sa niekto zraní o polnoci alebo si niekto urgentne potrebuje kúpiť lieky v neskorých večerných alebo skorých ranných hodinách.

V súčasnosti niektoré obchody majú otvorené 24 hodín a 7 dní v týždni, aby získali väčší zisk. Niektorí ľudia si myslia, že je to dobrý nápad, iným sa to nepáči. Podľa názoru zákazníkov je pre nich nesmiernou výhodou, ak je obchod otvorený dvadsaťštyri hodín denne. Na druhej strane, z pohľadu obchodníkov, je to veľká nevýhoda pre pracovníkov v obchode, pretože pracujú dlhšie, čo vedie k stresu a úzkosti. Navyše nebudú mať veľa zákazníkov, čo má za následok vyššie využívanie elektrickej energie. Netreba sa teda nechať zlákať týmto trendom, ak je to neziskové, pretože môžete na to v konečnom dôsledku sám doplatiť ako vlastník obchodu. Navyše, niekedy stačí ak sa len predĺžia otváracie hodiny do polnoci, pretože zriedkaktorý zákazníci nakupujú po polnocí v bežný pracovný deň. Ľudia spia v noci a nikto by nešiel na nákup. Ale aj proti takémuto predĺženiu otváracích hodín sa búria zamestnanci, pretože to pre nich znamená dlhšie šichty, viac prepracovanosti a viac zákazníkov, ktorých treba obslúžiť v ešte dlhšom časovom intervale. Veď spomeňte si na to, že niektorí politici chcú obchody skôr zatvárať a nie to ich ešte nechať dlhšie otvorené.

Peugeot

Spoločnosť Peugeot vyrába rad fantastických vozidiel šetrných k vodičom od začiatku svojej automobilovej divízie. História spoločnosti Peugeot sa začala, keď spoločnosť bola založená pred viac ako 200 rokmi, v roku 1810 ako spoločnosť na mletie kávy. Podnikanie prebiehalo hladko už niekoľko desaťročí až do roku 1830, kedy posunula svoju pozornosť na výrobu bicyklov.

O desaťročia neskôr predstavil Armand Peugeot slávny prvý bicykel, ktorý čoskoro získal veľkú popularitu a obchod s bicyklami kvitol. Avšak v 80. rokoch 19. storočia sa zdalo, že Armand má záujem začať vyrábať parné vozíky. Po stretnutí s Gottliebom Daimlerom a niekoľkými ďalšími automobilovými géniami v histórii bol presvedčený o životaschopnosti tohto nápadu.

Preto sa v roku 1882 Peugeot presunul na výrobu automobilov a v roku 1889 s pomocou dizajnéra predstavil prvý automobil Peugeot, trojkolesový parný pohon. Napájanie parou však bolo ťažké a vyžadovalo dlhé zahriatie. Preto bol Armand nútený pracovať na niečom inom a v roku 1890 predstavil prvý voz poháňaný naftou.

Vozidlo dostalo názov „Typ 2“ a bolo vybavené motorom Daimler. Peugeot dostatočne rýchlo predstavil typ 12 condizionatore portatile, ktorý bol prvým vozidlom, ktorý používal pneumatiky namiesto pneumatických kolies. V priebehu rokov sa vo vozidlách značky Peugeot uskutočnili mnohé inovácie. Napríklad, typ 36 už mal volant a motor bol umiestnený vpredu v type 48.

V roku 1900 Peugeot začal vyrábať motocykle a vyrábal polovicu takýchto vozidiel vo Francúzsku. O pár rokov neskôr sa Peugeot stal obľúbeným menom v pretekoch. V roku 1913 Peugeot získal víťazstvo na Indianapolis Motor Speedway a o dva roky neskôr vyhral francúzsku veľkú cenu. V dôsledku blížiacej sa vojny však spoločnosť Peugeot bola nútená zastaviť výrobu pretekárskych a osobných automobilov a začala vyrábať vojenské vozidlá a strelné zbrane. Napriek tomu v roku 1919 spoločnosť Peugeot obnovila výrobu automobilov.

Na začiatku nového desaťročia minulého storočia spoločnosť Peugeot predstavila model 402 BL, ktorý bol prvým kabrioletom s vťahovateľnou strechou. Ďalšie modely Peugeot prešli značnými zmenami v štýle a ponúkli moderný vzhľad v porovnaní s inými vozidlami vyrábanými spoločnosťami v tom čase. V roku 1941 spoločnosť Peugeot predstavila malý elektrický automobil, avšak v dôsledku druhej svetovej vojny bola spoločnosť nútená opäť zastaviť výrobu automobilov. Pravidelná výroba začala opäť v polovici roku 1946 so zavedením modelu Peugeot 203.

V roku 1974 zakúpil Peugeot 30% akcií spoločnosti Citroën. Ku koncu sedemdesiatych rokov Peugeot prebral aj značku Maserati, ale neskôr ju predal. V 80. rokoch sa spoločnosti Peugeot podarilo spustiť početné úspešné vozidlá. V deväťdesiatych rokoch začal Peugeot v Spojených štátoch a v Kanade zažívať problémy s predajom. V roku 2000 výrazne klesol predaj spoločnosti.

Peugeot vytvoril spoločný podnik s Dongfeng Motors v snahe oživiť spoločnosť. Bez ohľadu na problémy je spoločnosť stále je jedným z najväčších výrobcov automobilov s ročnou produkciou 1 739 000 áut. Spoločnosť má okrem toho tri rôzne dcérske spoločnosti. Ako zaujímavosť ponúkame informáciu, že futbalový klub Sochaux je už roky sponzorovaný spoločnosťou Peugeot. Je zaujímavé, že klub bol založený členom rodiny Peugeot. Spoločnosť Peugeot taktiež poskytuje motory pre tímy Formuly 1. Taktiež je známa pre svoj inovatívny dizajn, vďaka ktorému získala mnoho medzinárodných ocenení či certifikátov bezpečnosti.

Ostrov Man

Ostrov Man je samosprávnou oblasťou v Írskom mori medzi ostrovmi Veľkej Británie a Írska. Hlavou štátu je kráľovná Alžbeta II. Zahraničné vzťahy a obrana sú zodpovednosťou britskej vlády. Ostrov bol osídlený už pred rokom 6500 pred našim letopočtom. Galsky kultúrny vplyv začal v 5 – mini compressore. storočí a vznikol aj jazyk ostrova. V roku 627 Edwin Northumbria dobyl ostrov Man. V 9. storočí Severania založil Kráľovstvo ostrovov. Magnus III, kráľ Nórska, bol tiež známy aj ako kráľ ostrova Man a vládol nad ostrovom medzi rokmi 1099 a 1103.

V roku 1266 sa ostrov stal súčasťou Škótska podľa Zmluvy z Perthu. Po období striedavého vládnutia kráľov Škótska a Anglicka sa ostrov dostal pod feudálne lordstvo anglickej koruny v roku 1399. Lordstvo sa vrátilo do britskej koruny v roku 1765, ale ostrov sa nikdy nestal súčasťou Kráľovstva Veľkej Británie alebo jej nástupcu Spojeného kráľovstva.

Názov ostrova Man je pravdepodobne príbuzný s waleským názvom ostrova Anglesey, Ynys Môn, zvyčajne odvodeným z keltského slova mountain, čo ešte aj v dnešnej angličtine označuje v preklade slovo hora alebo vrch. Ostrov bol odrezaný od okolitých ostrovov okolo roku 8000 pred našim letopočtom a kolonizácia sa uskutočnila po mori niekedy pred rokom 6500 pred Kristom. Prví obyvatelia boli lovci a rybári. Príklady ich nástrojov sú uchovávané v manchesterskom múzeu.

Kráľovstvo vzniklo na ostrovov okolo roku 1100.

Neolitské obdobie znamenalo začiatok hospodárenia a začali sa objavovať megalitické pamiatky, ako napríklad Cashtal yn Ard v blízkosti Maugholda, Hrob kráľa Orryho v Laxey, Meayll Circle v blízkosti Cregneash a Ballaharra Stones v mestečku St. Johns. Boli tu tiež niektoré miestne kultúry. Počas doby bronzovej sa pohrebné mohyly zmenšili. Telá boli umiestnené do hrobov s okrasnými sarkofágmi. Pohrebné mohyly z obdobia bronzovej doby vytvorili dlhotrvajúce značky na vidieku.

Starí Rimania vedeli o ostrove a nazvali ho ostrov Manavia, hoci je neisté, či dobyli ostrov. Okolo piateho storočia vyvolala rozsiahla migrácia z Írska proces gaelicizácie preukázaný nápismi Ogham, čo viedlo k vzniku Manxovho jazyka, ktorý je jazykom Góthov, ktorý úzko súvisí s írskou a škótskou gaelčinou. Vikingovia prichádzali na ostrov na konci 8. storočia. Založili Tynwald a zaviedli mnohé pozemné divízie, ktoré stále existujú. V roku 1266 kráľ Magnus VI z Nórska odstúpil ostrovy Škótsku. V roku 1290 poslal kráľ Edward I. Waltera de Huntercomba, aby sa stal veliteľom na ostrove Man. Zostal v anglických rukách až do roku 1313, kedy ho Robert Bruce vzal späť do rúk Škótov.

Ostrov Man sa nachádza uprostred mora, takmer rovnako vzdialený od Anglicka, Severného Írska, Škótska a Walesu . Má dĺžku 52 kilometrov a v najširšom bode šírku 22 kilometrov. Má rozlohu približne 572 kilometrov štvorcových. Hory na severe a juhu sú oddelené centrálnym údolím. Severná rovina je naopak pomerne plochá, pozostávajúca predovšetkým z ložísk. Ostrov má jednu horu vyššiu ako 600 metrov, Snaefell s výškou 620 metrov.

Pri sčítaní obyvateľov v roku 2011 bol ostrov Man domovom pre 84 497 ľudí, z ktorých 27 938 sa zdržiavalo v hlavnom meste ostrova Douglas. Ostrov Man má mierne oceánske podnebie. Najvyššia zaznamenaná teplota bola 28.9 °C v roku 1983.

Spodná bielizeň

Čo je „sexy“? Prudké alebo naivné dôsledky uvedenej otázky sa môžu javiť ako nedospelé, ale presný pohľad na pohlavie môže byť skutočne komplexným konceptom. A väčšinu času sa neobťažujeme, aby sme sa na to spýtali. Možno je to otázka, o tom, čo sa presne rozhodneme ukázať: ramená, trup, trošku nohy? Možno je to presne to, čo máme na sebe, tkaniny alebo farby. Alebo možno je to otázka rovnováhy, ktorá zodpovedá vhodnosti nášho oblečenia podľa druhu situácie. Zdá sa, že stupeň toho, ako sme sexy je zmesou faktorov, ktoré dokonca aj po kombinácii stále ponechávajú našu otázku nezodpovedanú. Je tu naozaj čistá čiara medzi skromnosťou a sexom?

Módna odpoveď na puzzle zmyselnosti je jednoduchá: spodná bielizeň. Mimoriadny tvar, textúra a farba sú len niektoré faktory, ktorými spodná bielizeň manipuluje naše individuálne pojmy. Naznačuje, že flirtuje, ale nikdy všetko neodhaľuje. A to je jadro jej podstaty: tajomstvo. Kompletná expozícia by nikdy nebola dostačujúca, pretože by znamenala prezradenia tajomných prvkov ľudského tela. Nie, spodná bielizeň bola vždy považovaná za prefíkanú a starostlivo si vyberala, čo sa má skrývať a čo sa dá ukázať.

V celej histórii spodná bielizeň slúžila ako odpoveď žien na otázky individuálnej zmysluplnosti, a tak už po mnoho rokov podprsenky skrývajú ženské prednosti. Nijako neprekvapilo, že verzia sexy ženy v roku 1800 vôbec neexistovala. Akýkoľvek návrh intimity bol skrytou vecou, ​​takmer hanebné tajomstvo, ktoré bolo len za zatvorenými dverami zdieľané medzi mužom a ženou. Potlačenie sexuality sa doslova prevtelilo do šľachtických vecí: korzetu. Takmer každý aspekt tohto odevu bol navrhnutý tak, aby tlačil a manipuloval so ženským telom, od šnúrok, ktoré spevňovali pás až po kostice, ktoré tlačili prsia dopredu. Takéto obmedzenia mali určitý trvalý vplyv aj na fyzickú stránku tela a spôsobili, že ženy trpia deformáciou orgánov, rozdrvenými rebrami a dokonca potratom.

S vynálezom podprsenky Mary Phelps Jacobovou v roku 1910, ženy konečne dostali voľbu a slobodu. Spodná bielizeň potrebovala nové riešenia pre svojich zákazníkov, z ktorých jedno bola práve podprsenka. Keďže štýly sa zmenili v 30. a 40. rokoch, spodná bielizeň nasledovala a ženy si kúpili svoje spodné prádlo v oddeleniach: podprsenky. Tieto boli však často až androgýnne navrhnuté a nedalo sa pomocou nich rozlíšiť alebo vylepšiť proporcie vlastného tela. Ale v 50. rokoch minulého storočia sa spodná bielizeň konečne rozvinula vďaka otvorenej prezentácií a spoločenskej akceptácií. Obraz pohlavia by sa konečne mohol stať hmatateľným a to bolo čiastočne spôsobené vzostupom Pin-up dievčať. Boli to obrazy často málo oblečených modeliek vytlačených na plagátoch, ktoré zdobili steny izieb Ameriky. Na týchto modeloch boli zobrazené trendy spodného prádla, ktoré inzerovali všetko od samo držiacich pančúch a opaskov až po podprsenky a korzety. Celkovo tieto trendy ukázali najnovší obraz pohlavia: krivky. V 60. a 70. rokoch pokračovala éra sexuálneho oslobodenia a štýlov spodnej bielizne. 70. roky sa vrátili ku spodnému prádlu elegantnejšom zmysle s ozdobnými čipkami a voľnými látkami. Dnes spodná bielizeň je samozrejme prístupnejšia než kedykoľvek predtým v rôznych formách, ale čo je dôležitejšie, prispela k modernej verzii sexy. Táto nová verzia nie je o tom, čo je pokryté alebo nie, ale o žene pod tým všetkým. Silná žena. Žena, ktorá je sexy, pretože chce.